معمولا خرید اول از سایت شما برای هر کاربری سخت است. از طرفی با اولین خرید از سایت شما ممکن است به مشتری شما تبدیل شود. به همین دلیل بهتر است مسیر اولین خرید در سایت تان را هموار کنید.
یکی از بهترین راه ها برای این کار این است که به جای ارائه هدیه یا تخفیف، محصولات ارزان قیمتی در سایت خود قرار دهید. محصولاتی بین 3 تا 10 هزار تومان که باعث شود کاربران زیادی به اولین خرید از سایت شما ترغیب شوند.
نکته بسیار مهم این است که محصول ارزان قیمت شما باید مانند محصولات دیگرتان با کیفیت باشد. خیلی مهم است که اولین محصولی که از شما می خرند چقدر به دردشان بخورد. به همین دلیل باید محصولی کاربردی و به درد به خور به آن ها ارائه دهید. حتی اگر خیلی ارزان باشد.
برای به کارگیری این ایده می توانید قسمتی از یکی از محصولات گران قیمت خود را با قیمت خیلی پایینی ارائه دهید. مثلا قسمت اول دوره آموزشی که قیمت آن یک میلیون تومان است را با قیمت 10 هزار تومان ارائه دهید.
این کار باعث می شود مشتریان احتمالی بیشتری ترغیب به خرید محصول ارزان قیمت شما شوند. و نکته مهم این است که اگر کیفیت محصول ارزان قیمت تان بالا باشد مطمئن باشید احتمال خرید محصول اصلی گران قیمت هم بالا می رود.
یکی دیگر از روش های افزایش فروش که خیلی ساده هم می توانید از آن استفاده کنید ارائه محصولات مکمل است. از این روش هم می توانید هنگام خرید استفاده کنید و هم بعد از خرید.
اگر زنجیره محصولات تان درست باشد به راحتی می توانید از این روش در افزایش فروش سایت خود استفاده کنید.
برای ارائه محصول مکمل قبل از خرید می توانید از طریق افزونه های مکمل ووکامرس در وردپرس استفاده کنید. برای ارائه محصول مکمل بعد از خرید هم می توانید از سیستم ایمیل مارکتینگ تان استفاده کنید. افزایش بازدید وب سایت استفاده از این روش در وب سایت های وردپرسی بسیار آسان است.
همچنین می توانید پیشنهادهای خرید مکمل خود را از طریق پاپ آپ های لحظه ای و خروج در صفحه محصولات تان ارائه دهید.
مشتریان شما بزرگترین سرمایه کسب و کارتان هستند. بهتر است همیشه به آن ها اهمیت دهید و از آن ها نگهداری کنید. روی مشتریان قدیمی خود که خیلی وقت است از سایت تان خریدی انجام نداده اند کار کنید.
از ترفندهای وفادار سازی مشتری استفاده کنید. مثلا با ارسال ایمیل های هدیه یا محصولی به صورت رایگان دوباره آن ها را هیجان زده کنید. اگر زنجیره محصولات تان کامل باشد مطمئن باشید از این روش هم به راحتی می توانید استفاده کنید.
برای مشتریان قدیمی تان ارزش بیشتری قائل شوید. سعی کنید تخفیف هایی را مختص به آن ها ارائه دهید. سعی کنید در آن ها حس خاص بودن ایجاد کنید.
سعی کنید در توضیحات محصولات تان خیلی واضح بیان کنید که با خرید محصول مورد نظر، مشتری شما دقیقا چه چیزی به دست می آورد؟ مثلا به جای اینکه ویژگی های محصولات تان را بیان کنید بهتر است بیشتر به مزیت های آن اشاره کنید.
سعی کنید تمام چیزهایی که مشتری قرار است با خرید محصول شما به دست آورد را تیتر وار عنوان کنید. و در مورد هر کدام هم می توانید جداگانه توضیحاتی را بنویسید.
از عکس نوشته ها و عکس های باکیفیت در بین پاراگراف ها استفاده کنید. این مورد باعث می شود مشتری احتمالی شما مشتاق شود تا توضیحات محصولتان را کامل بخوانید.
همینطور سوالات احتمالی که ممکن است در ذهن مشتری شما باشد را بنویسید و دقیق به آن پاسخ دهید. هرچقدر که می توانید دقیق و واضح در مورد محصول خود توضیح بنویسید. نه کمتر و نه بیشتر!
هرچقدر که مشتری شما بفهمد محصول تان دقیقا چگونه قرار است مشکل اش را حل کند راحت تر اقدام به خرید می کند. این کار باعث می شود مشتریان شما در هر زمانی که باشد خرید خود را انجام دهند.
درباره این سایت