فرض کنید در ایران، یک وب‌سایت بدست یک تیم تهرانی ایجاد شده و در یگانه از شرکت‌های تهرانی هاست شود. هدف از ایجاد این وب‌سایت ابتدا افزایش بازدید وبلاگ  و در پایان فروش یک کالا در نقاط مختلف ایران است. سوال اینجاست که کاربران شهرهای دیگر چطور از هستی این وب‌سایت مطلع می‌شوند؟ و از کجا باید بدانند که فرآورده یا خدمت باره عقیده آن‌ها از طریق این وب‌سایت به آن‌ها ارائه می‌شود؟


به طور کلی می‌توان بازید یک وب‌سایت را در درجه اول به دو بخش زیر تقسیم کرد:


۱ـ سر راست (Direct)


۲ـ ارجاعی (Referral)


 


بازدید


 


۱ـ بازدید سر راست (Direct)

مخاطب چطور متوجه وجود یک وب‌سایت در مقوله کالا یا خدمات مورد عقیده خویش می‌شود؟


به‌طور کلی می‌توان بازدید سر راست را مرحله بعد از بازدید ارجاعی دانست! چراکه کاربر یا بیننده در نخست باید بداند که یک وب‌سایت فرآورده یا خدمت مورد نظرش را ارائه می‌کند، سپس هرگاه که دربایستن به آن محصول یا خدمت داشت شدنی است به یاد آن وب‌سایت بیافتد و به آن مراجعه کند.


در بسیاری از موارد، حتی اگر وب‌سایت باره نظر را به خاطر داشته باشد، مفتوح هم از روش‌های ارجاعی برای پیدا کردن و بسط دادن وب‌سایت استفاده می‌کند؛ چراکه ممکن است نشانی اینترنت یا حتی اسم کامل آن وب‌سایت را فراموش کرده باشد.


مراجعه مستقیم را می‌توان به دو بخش زیر تقسیم کرد:


۱ـ مراجعات جدید


۲ـ مراجعات تکراری


مراجعات جدید در هر بازه زمانی قابل رسیدگی است. در یک بازه زمانی مشخص چه شمار کاربر جدید به یک وب‌سایت ویژه مراجعه کرده‌اند.


در صورتی که بتوان تحلیل حقیقت از این جامعه داشت، می‌توان گویه مراجعه دوباره آن‌ها به وب‌سایت را فراهم کرد و از این روش بازدید وب‌سایت و شانس فروش و کسب درآمد را افزایش داد.


مراجعات تکراری نیز قابل بررسی است. در ابزارهای مختلف برای این هدف دسته‌بندی‌های مختلفی چهره می‌گیرد.


بعنوان نمونه مخاطبانی که در یک بازه زمانی خاص (مثلا یک سال) تنها یک بار به وب‌سایت مورد نظر مراجعه کرده‌اند، مخاطبانی که دو تا چهار بار وب‌سایت را گشوده‌اند و در پایان مخاطبانی که بیش از ۱۰ بار در یک سال یک وب‌سایت را بازکرده‌اند.


ممکن است از دید مدیران یک وب‌سایت، مخاطبانی که در یک سنه بیش از ۱۰ بار به وب‌سایت‌شان مراجعه کرده‌اند، مخاطب وفادار محسوب شده و برای آن‌ها برنامه ریزی ویژه‌ای ترتیب دهند.


نظیر اینگونه اقدامات را در وب‌سایت های فروشگاهی گواه هستیم.


مثلا یک وب‌سایت فروشگاه می‌تواند برای هر بار مراجعه امتیازی به کاربر گزین کردن دهد و در چهره به مرز نصاب رسیدن امتیازات شرایط تخفیف ویژه‌ای برای کاربر در نظر بگیرد.


بازدید مستقیم یک وب‌سایت در شروع راه‌اندازی قطعا کمتر از بازدید ارجاعی خواهد بود. اما رفته رفته می‌تواند به شمار بازدید ارجاعی رسیده و یا متعلق به فراتر رود.


هرچه شمار بازدید مستقیم افزایش یابد، می‌توان گفت که وب‌سایت به سمت برند شدن قبل رفته‌است.


البته در ساحل راهبرد حفظ و افزایش بازدید سر راست یک وب‌سایت باید نگاه ویژه‌ای به استراتژی افزایش بازدید ارجاعی داشت. چراکه افزایش بازدید ارجاعی در پایان منجر به افزایش بازدید مستقیم نیز می‌شود.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : وب‌سایت ,بازدید ,مراجعه ,ارجاعی ,افزایش ,می‌توان ,بازدید ارجاعی ,افزایش بازدید ,بازدید مستقیم ,بازه زمانی ,شمار بازدید ,افزایش بازدید ارجاعی
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

DollarFactory تعميرات مبل غرب تهران لینکدونی دستگاه خشک کن ميوه دبیر ریاضی دانلود آهنگ جدید ایرانی ندارد Corey معمولی غیر معمولی soft download