سایتی که این تکنیک سئو را بر روی بعضی پستهای آن اجرا کردیم سایت otag.ir یک مرجع آنلاین دکوراسیون درونی است.
ابتدا در گوگل آنالیتیک این سایت نگاهی بیندازیم به تغییراتی که ایجاد شده و پستهایی که
افزایش بازدید وب سایت و افزایش ورودی گوگل داشتند.
در نمونه زیر همانطور که میبینید در Dec 2017 تعداد بازدید های این پست حدود 45 بازدید در روز بوده است. اما از Jan 2018 لغایت هم الان بازدید این پست یومیه به نزدیک 800 تا 1000 بازدید رسیده است.
post1 - 1000% افزایش ورودی گوگل و بازدید سایت با یک تکنیک سئو (Case Study)
نمونه زیر که پست دیگری از همین سایت است در Dec 2017 بازدید این پست یومیه حدود 25 بازدید بوده ولی از 2018 لغایت کنون میزان بازدید و افزایش ورودی گوگل به یومیه 400 الی 500 نفر دریافتی است.
post2 - 1000% افزایش ورودی گوگل و بازدید سایت با یک تکنیک سئو (Case Study)
همانطور که در نمونه های بالا تماشا کردید افزایش بازدید در این پستها خیره کننده بوده و کم و بیش بیش از ۱۰۰۰% افزایش بازدید و افزایش ورودی گوگل را به به اتفاق داشته است.
اگر میخواهید بدانید از چه تکنیک سئویی در این پستها کاربرد شده است در پیوستگی با ما همراه باشید.
قبل از گفتن تکنیک یادآوری میکنم که این تکنیک سئو سایت برای مقالاتی استعمال دارد که از قبل در سایت شما هستی دارد و برای نوشتن پستهای جدید نمی شود از این تکنیک کاربرد کرد.
اما بریم به سراغ تعلیم این تکنیک سئو:
برای به کارگیری این تکنیک باید ابتدا وارد گوگل کنسول شوید و سپس از قسمت Search Traffic وارد بخش Search Analytics شوید الی دیتا های مربوط به ماه گذشته سایت خویش را نگریستن کنید.
هدف از این تکنیک این است که ما پستها و نوشته هایی را پیدا کنیم که در صفحه اول گوگل هستند اما جزو نتایج نخست و دوم نیستند و در پایین صفحه نتایج هستند. در واقع میخواهیم کاری بکنیم که این پستها به رتبه های نخست و دوم نتایج بیایند و از این روش مایه افزایش بازدید و افزایش ورودی گوگل آنها شویم.
برای پیدا کردن این پستها در تارنگار خویش ابتدا باید در این قسمت همانند تصویر پایین بر روی CTR و Position کلیک کنید.
console otag - 1000% افزایش ورودی گوگل و بازدید سایت با یک تکنیک سئو (Case Study)
همانطور که در بالا روشنگری دادم ما به دنبال پستهایی هستیم که پوزیشن و جایگاه آنها ذیل ۵ باشد (بین ۵ تا ۱۰) و در ضمن CTR آنها پایین 5% باشد. برای این پیشه باید نتایج این صفحه را بر پای بست، کمترین CTR مرتب سازی کرد و سپس به دنبال گزینه هایی بود که پوزیشن آنها بین 5 لغایت 10 بوده و CTR آنها کمتر از 5% باشد.
بعنوان نمونه همانطور که در تصویر ذیل نگریستن میکنید نتیجه واژه شلف” در جستجوهای گوگل در سایت otag.ir دقیقا چنین شرایطی دارد. یعنی دارای پوزیشن تقریبا 6 و CTR مساوی با 2%
console otag 2 - 1000% افزایش ورودی گوگل و بازدید سایت با یک تکنیک سئو (Case Study)
اگر کلمه شلف” را در گوگل جستجو کنیم، خواهیم رویت این کلمه در جایگاه ششم پیمان دارد و بصورت زیر میباشد.
otag search - 1000% افزایش ورودی گوگل و بازدید سایت با یک تکنیک سئو (Case Study)
حال پست باره نظر را یافتیم. مجددا اشاره میکنم که منظور این تکنیک این است که نوشته هایی که در رتبه های ۵ لغایت ۱۰ گوگل است را پیدا نماییم و کاری بکنیم که به رتبه های اول و دوم برسند، و از این طریق شمار کلیکها و شمار ورودی های گوگل آن مقاله را افزایش دهیم.
اما سوال اینجاست که چگونه میتوان کاری کرد که یک نوشته از پوزیشن زیر به پوزیشن اول و دوم گوگل ارتقا یابد. در پیوستگی این موضوع را آموزش خواهم داد.
یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل در صفحه نخست نتایج CTR سایت شماست. CTR یعنی درصد کلیکهایی که روی نتیجه سایت شما میشود به درصد کل کلیکهای آن جستجو. به عبارت دیگر اگر در جستجوها کاربران بر روی نتیجه سایت شما اغلب از سایر نتایج کلیک کنند، این سوژه مایه افزایش CTR سایت شما شده و مایه افزایش جایگاه سایت خواهد شد.
درباره این سایت